10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

A dohányzásról csak akaraterővel lehet leszokni, A leszokás nem akaraterő kérdése! - Pszichológus, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

  1. Miért NEM lehet akaraterővel leszokni?
  2. Leszokni a dohányzásról 3 lépésben Leszokni a dohányzásról 3 lépésben Honfitársaink csaknem egyharmada dohányzik, amivel az európai uniós átlag előtt járunk.
  3. A legtöbb, komolyan leszokni vágyó beteg orvosi segítséggel jut el a célhoz.
  4. Hogyan lehet könnyen leszokni a dohányzásról?
  5. Szerző: OnlinePszichologus.

Valóban ennyi? Valóban egyik napról a másikra történne a leszokás? Valóban csak akaraterő kérdése az egész?

a dohányzásról csak akaraterővel lehet leszokni mit érez a leszokott dohányos

Ha rendelkezünk vele, nyert ügyünk van, ha nem, akkor pedig buktuk a dolgot? Lássuk, mit mond a tudomány és a tapasztalat! Miért nem könnyű változtatni? Amennyiben Ön dohányzik vagy dohányzott, vagy van akár csak egy dohányos ismerőse is, bizonyára megfigyelte, hogy vannak olyan időpontok, helyzetek, amikor nagyobb valószínűséggel nyúl a cigaretta után.

a dohányzásról csak akaraterővel lehet leszokni leszokni a dohányzásról uri geller videó

A dohányzást kiváltó tényezők egyénenként nagyon különbözőek lehetnek, és nem feltétlenül tudatosan vezetnek rágyújtáshoz.

Sokan kávé mellett vagy után, az ebéd befejeztével vagy baráti beszélgetés közben, esetleg idegesség, öröm, unalom hatására — vagy pusztán azért gyújtanak rá, mert már hosszú idő eltelt az előző szál elszívása óta.

a dohányzásról csak akaraterővel lehet leszokni Nem tudok lefogyni amikor abbahagyom a dohányzást

Ráadásul az idők folyamán olyan sokszor következik be az adott tényező, például kávézás után történő rágyújtás, hogy van, aki már a kávé illatának vagy említésének hatására is automatikusan a cigaretta után nyúl. Az egyik legerősebb sóvárgást kiváltó inger a cigarettás doboz, az öngyújtó, a hamutál vagy épp dohányzó személyek látványa lehet, de bosszankodva tapasztalhatja az a leszokni vágyó is, aki például egy regénnyel próbálja elterelni a figyelmét, csakhogy ennek főszereplője rágyújt a cselekményben.

a dohányzásról csak akaraterővel lehet leszokni Allen Carr vélemények leszokni a dohányzásról

Összetett függőség Dohányzásra felszólító jellege gyakorlatilag bárminek lehet. A rágyújtást kiváltó tényezőknek ugyanakkor három nagy csoportját különböztethetjük meg: léteznek élettani testikörnyezeti vagy helyzeti és érzelmi faktorok.

Leszokni a dohányzásról 3 lépésben

A helyzeti és érzelmi tényezőkre már hoztunk néhány példát, most nézzük, mi jellemző a dohányzás testi hátterére! A rágyújtásra késztető testi tényezők a nikotin élettani hatásaival vannak összefüggésben.

a dohányzásról csak akaraterővel lehet leszokni Belélegzés nélkül dohányzom hogy abbahagyjam

A dohányzás során az agy nikotin-koncentrációja nagyon gyorsan, akár hét másodperc alatt is megnő. Mivel az első slukk elszívása után pár másodpercen belül jelentkezik a következmény és jutalmazó anyag szabadul fel a központi idegrendszerben, a hatás nagyon gyors és erős tanulási folyamatot eredményez A teljes cikk a Mindennapi Pszichológia

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról? 3. rész