Cigi: így nem hízunk el leszokás után!

Hogyan nem lehet meghízni a dohányzás abbahagyása után. Hogy nem lehet meghízni, akik leszoktak a dohányzásról, Leszokni hízás nélkül | Well&fit

Főoldal » Betegségek » Pszichés problémák, elmebetegségek » Szenvedélybetegségek » Dohányzás » Veszélyes-e a hízás a dohányzás abbahagyása után?

Cigi abbah. hízás nélkül? | nlc

Sokan azért nem merik letenni a cigarettát, mert félnek, hogy meghíznak. Egy a Harvard-egyetemen végzett vizsgálat szerint a leszokásnak sokkal több előnye van, mint hátránya.

Lehet-e leszokni a dohányzásról és nem tárcsázni

Mivel nemcsak a cigaretta, de az elhízás is kockázati tényezőt jelent a szív- és érbetegségek szempontjából, sokan úgy gondolják, ugyanakkora a veszély, minek szokjon akkor le, a dohányzás elhagyása amúgy sem könnyű. A kutatók megnézték több mint felnőtt kockázati tényezőit szívbetegség, stroke, periferális érbetegség és pangásos szívelégtelenség szempontjából olyanok esetében, akik dohányoztak nemrégen hagyták abba a dohányzást legalább négy évvel ezelőtt tették el a cigarettát.

Milanovich Domi Rémálom az építkezés? Aki eljátszott már a gondolattal, hogy felhagyjon a dohányzással, biztosan hasonló kifogásokkal érvelt amellett, hogy talán mégsem éri meg leszokni. Ha megelégszik azzal, hogy kibírja cigi nélkül, de cserébe állandóan habzsol, ne csodálkozzon, hogy hízik. Nem, nem fogyókúrázni kell, csak arra figyelni, hogy az életmódváltás ne egy másik kudarccal végződjön.

Megvizsgálták továbbá ezekben a csoportokban a súlygyarapodást is, és kiderült, hogy a nemrégiben leszokók körében volt a legnagyobb a hízás mértéke, átlagosan 2,7 kilogramm a nem cukorbetegeknél, illetve 3,6 kg a cukorbetegeknél. Minden kétséget kizáróan a szív- és érbetegségek kockázata a legalacsonyabb azok körében, akik soha nem dohányoztak. A kockázat közel háromszorosa volt a dohányzóknál, a nemrégiben leszokók és a több éve már nem dohányzók csoportjában a kockázat körülbelül azonos volt, de felére csökkent az aktív dohányosokkal szemben.

Az előnyök hasonlóak voltak azoknál, akik meghíztak, és azoknál, akik nem híztak meg a leszokást követően.

Ha abbahagyja a dohányzást a ráncok eltűnnek

Mit tehetünk a leszokás érdekében? Senki sem vitatja, hogy nem könnyű abbahagyni a dohányzást. Legelőször is az kell hozzá, hogy az ember akarjon leszokni.

Íme, néhány stratégia: Gondolja végig, miért is dohányzik. A stressz, az unalom az oka, vagy a megszokás?

Egy frászt fog elhízni, ha leszokik a cigarettáról

Ha az okot meg tudja határozni, könnyebb stratégiákat kidolgozni. Gondolja meg, miért akar leszokni. Saját magáért, a gyerekeiért, hogy jó példát mutasson, hogy megőrizze egészségét? Írja le az okokat emlékeztetőül. Válasszon ki egy időpontot, amikor a leszokást tervezi, és ossza ezt meg barátaival és rokonaival.

Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról?

Kérjen segítséget orvosától, aki többféle módszert, segítséget is ajánlhat, nikotintapaszt, rágógumit, inhalátort, sprayt. Ne feledje, az egyik embernél az egyik módszer működik, a másiknál más.

mi változik a leszokás testében

Ne adja fel, próbálkozzék, míg meg nem találja az önnek legmegfelelőbb stratégiát. Ne féljen a súlygyarapodástól, alakítson ki még a leszokás előtt új edzéstervet, és tartsa be az egészséges, kiegyensúlyozott étkezés szabályait.

a dohányzás mágnesének ára

Forrás: Harvard Medical School.